Mateřská škola poskytuje vzdělávání dětem se sluchovým postižením, s těžkými vadami řeči a s kombinovaným postižením ve věku od tří zpravidla do šesti (sedmi) let. Děti jsou podle speciálních vzdělávacích potřeb rozděleny do čtyř tříd, v každé z nich je maximálně šest dětí.
Základní filozofií naší MŠ je rozvíjet každé dítě tak, aby na konci předškolního věku bylo jedinečnou a relativně samostatnou osobností, aby zvládalo v co nejvyšší míře a s osobním nasazením všechny nároky, které ho čekají, jak s nástupem do školy, tak v běžném životě.
Úkolem předškolního vzdělávání je doplňovat rodinnou výchovu a v úzké vazbě na ni pomáhat zajistit dítěti prostředí s dostatkem mnohostranných a přiměřených podnětů k jeho aktivnímu rozvoji a učení. Předškolní vzdělávání má smysluplně obohacovat denní program dítěte v průběhu jeho předškolních let a poskytovat mu odbornou péči, usnadnit dítěti jeho další životní i vzdělávací cestu.
Vzdělávání je maximálně přizpůsobené vývojovým, fyziologickým, emocionálním a sociálním potřebám dětí. Probíhá dle ŠVP (školní vzdělávací program) – „BUDEME SI SPOLU HRÁT, TY BUDEŠ MŮJ KAMARÁD“, který vychází z RVP PV (rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání).
Charakteristika vzdělávání:
- v komunikaci s dětmi využíváme všech dostupných metod totální komunikace – mluvené slovo, český znakový jazyk, prstová abeceda – daktyl, prvky VOKS, komunikace pomocí fotografií aj.
- preferujeme individuální přístup – ve třídě je max. 6 dětí, k dispozici je jim nejen pedagožka, ale i její asistentka
- vzděláváme v mluvené řeči děti nedoslýchavé a uživatele kochleárního implantátu za využití moderních komunikačních technologií a audiovizuálních pomůcek
- každodenně provádíme individuální i skupinovou logopedickou intervenci
- úzce spolupracujeme se speciálními pedagogy a psychologem SPC naší školy
- v odpoledních hodinách probíhají pro předškolní děti zájmové aktivity – výtvarné, keramické, grafomotorické, jóga
- systematická profesionální podpora dětí a spolupráce s učiteli ze základní školy
je samozřejmostí - rozvíjíme celkovou osobnost dítěte, zaměřujeme se na samostatnost, zodpovědnost
a orientaci ve společnosti - během školního roku se děti účastní projektových dnů a některých již tradičních akcí např. uspávání broučků, vánoční besídka pro rodiče, karneval, velikonoční dílna pro děti a rodiče, oslava Dne dětí, výlety, pravidelné návštěvy a zhlédnutí pohádkových představení v Divadle hudby v Olomouci, ukázková hodina pro rodiče apod.
Překlad do znakového jazyka