Projektový den PŘÍRODA JE NEJLEPŠÍ UČITEL
15. 06. 2018Téma: Poznáváme ekosystém jezera
Organizátor
Bc. Olga Králová, Mgr. Kamila Nováková, Ing. Zdeněk Floder
Doprovod
Mgr. Petra Dostálová, Mgr. Richard Spurný
Zúčastněné skupiny
Internát – I., 2., 3., 4., 5. výchovná skupina
Cíle
- Znalost významu přírodních a umělých vodních nádrží.
- Bezpečné využití vodních nádrží v rámci volnočasových aktivit.
- Získání a rozvíjení vědomostí vztahujících se k tématu ekosystém jezera Poděbrady: základní podmínky života v jezeře, zástupci druhů živočichů a rostlin ekosystému.
- Výlet na Poděbrady spojený s procházkou a sportovními aktivitami.
Časová dotace
Přípravná fáze: 2 hodiny.
Projektovému dni jsme se věnovali 13. 6. 2018 v odpoledních hodinách.
Průběh projektového dne
Na úvod projektového dne jsme se seznámili s jeho plánem a cíli. Vysvětlili jsme si význam přírodních a umělých vodních nádrží (zdroj pitné a užitkové vody, ochrana proti povodním, využití přehrad k výrobě elektrické energie, chov ryb na rybnících).
Vydali jsme se autobusem MHD č. 20 na jezero Poděbrady, kde jsme si přečetli základní informace z webu a informačních tabulí (podmínky života v jezeře, zástupci druhů živočichů a rostlin ekosystému).
Uvedli jsme si příklady bezpečného využití vodních nádrží a jejich okolí v rámci volnočasových aktivit (včetně rizik úrazů např. při skákání do vody, přecenění svých sil při plavání a potápění).
Prošli jsme se kolem jezera, krmili jsme ryby a kachny, zahráli jsme si frisbee a míčové hry.
Závěr
Během sportovních aktivit a procházky na Poděbradech jsme se zaměřili na poznání jezera a jeho okolí. Děti se zábavnou interaktivní formou dozvěděly nové informace z tabulí. Připomenuly si aktivity, kterým se u vody můžou věnovat o blížících se prázdninách. Zopakovaly si zásady bezpečného chování při našich volnočasových aktivitách, nejen při činnostech u vody.
Fotografie z projektového dne naleznete ve Fotogalerii.
Autorka příspěvku: Mgr. Petra Dostálová