Projektový týden Geocaching

13. 02. 2018

Organizátorka projektu

Mgr. Kateřina Motáková

 

Spoluorganizátorka:

Bc. Věra Valentová

 

Doprovod

Bc. Nikola Beranová, Mgr. Kamila Nováková, Mgr. Petra Dostálová

 

Zúčastněné skupiny

Školní družina a školní klub.

 

Cíle

  • Seznámit se s novým pojmem Geocaching a se vším, co tato aktivita obnáší.
  • Objevit novou možnost trávení volného času.
  • Naučit se orientovat na mapě a ukázat si, jak se pracuje GPS navigací.
  • Poznat nová, zajímavá místa a něco se o nich dozvědět.
  • Pohyb a pobyt na čerstvém vzduchu a ozvláštnění běžných procházek.
  • Pohyb v různorodém terénu.

Časová dotace

Přípravná fáze: 2 hodiny.

Aktivitám jsme se věnovali v odpoledních hodinách  průběhu týdne od 5. do 9. 2. 2018.

 

Průběh projektového týdne

Tento projektový týden jsme pojali jako hledání pokladů. První den jsme se seznámili s novým pojmem Geocaching  a vysvětlili jsme si, co všechno obnáší. Děti dostaly mapu Olomouce, ve které jsme se společně učili orientovat a vyhledávat různá místa. Dále byly děti seznámeny s tím, která místa bychom měli během týdne navštívit. Také jsme stihli vytvořit a ozdobit nástěnku k projektovému týdnu.

Druhý den jsme vyrazili do terénu. Při hledání prvního pokladu jsme se vydali směrem do centra Olomouce. Během cesty se děti s pomocí vychovatelky střídaly v hledání správné trasy k určenému místu. Naším prvním cílem byla Terezská brána. Děti byly nejprve seznámeny s historií tohoto místa a potom už se věnovaly hledání pokladu, který zanedlouho objevily.

Další den jsme se opět vydali na cestu. Tentokrát jsme hledali poklad u řeky Moravy, takže jsme měli hledání spojené s příjemnou procházkou. Hledání bylo o něco náročnější, než předchozí den. Děti si musely proklestit cestu, soustředit se a pečlivě hledat. Chvíli to sice trvalo, ale o to větší radost děti měly, když poklad našly.

Následující den jsme před vycházkou shlédli několik historických fotografií z místa, na které jsme se chystali. Bylo jím okolí mostu přes řeku Moravu na Masarykově třídě. Viděli jsme několik fotografií, jak vypadal most před mnoha lety a jak to vypadalo, když se most opravoval. Také jsme si pověděli, že most čeká rekonstrukce a ukázali jsme si, jak po té nejspíš bude vypadat. Potom jsme se vydali na určené místo. Prohlédli jsme si most a děti se daly do hledání pokladu. Netrvalo dlouho a děti se mohly radovat z dalšího objeveného pokladu.

Ve čtvrtek jsme se vydali na kratší procházku do nedalekého okolí naší školy. Cílem byla pro tentokrát olomoucká teplárna v ulici Tovární. Často kolem ní chodíme na procházky, vidíme na ni ze školy, ale moc toho o ní nevíme. Když jsme došli na hledané místo, nejprve jsme si teplárnu pořádně prohlédli a pověděli jsme si několik zajímavostí. Především jsme si řekli, co to vlastně teplárna je a k čemu slouží. Pak už následovalo nalezení posledního pokladu a cesta zpět do školy. Ve škole jsme si ještě shrnuli, co jsme za uplynulé dny zažili a objevili. Také jsme připíchli poslední špendlík na mapu pokladů.

V pátek jsme si ještě pověděli pár zážitků a kreslili jsme obrázky o naší cestě za poklady.

 

Závěr

Děti se díky projektovému týdnu dozvěděly mnoho zajímavostí z historie i současnosti města Olomouc. Poznaly nová místa a zjistily nové informace. Také se trochu naučily orientovat v mapě a pracovat s GPS navigací. Každý den měly zajímavou procházku, byly na čerstvém vzduchu a prožívaly společné dobrodružství.

 

Zdroje a pomůcky

 

Autorka příspěvku: Bc. Věra Valentová

Autorky fotografií: Bc. Nikola Beranová, Bc. Věra Valentová